خبرهای داغ:
نایب رییس قوه مقننه؛

رسالت خبرنگار مطالبه حق و جهاد تبیین است/حوادث صدر اسلام به دلیل عدم جهاد تبیین رقم خورد  

در دیدار نایب رییس قوه مقننه با خبرنگاران استان قزوین در بهارستان علی نیکزاد رسالت خبرنگاران را جهاد تبیین و مطالبه حق و قانون دانست.
کد خبر: ۹۴۵۳۱۶۷
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

قزوین_ علی نیکزاد نایب رییس قوه مقننه، در حاشیه دیدار با خبرنگاران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، بیان کرد: جهاد تبیین یکی از مولفه های مهم انقلاب و صدر اسلام می باشد. وقتی در سال ۱۱ هجری شهادت رسول الله و در سال ۴۰ شهادت حضرت امیر علیه السلام در سال ۵۰ واقعه شهادت امام حسن (ع) که در سال ۶۱ هجری کربلا و شهادت امام حسین(ع) رقم خورد به دلیل عدم بصیرت و ناآگاهی مردم امام حسین(ع) را خارجی می دانستند که از دین خروج کرده است. این به خاطر نداشتن بصیرت و عدم جهاد تبیین درست توسط خواص و نخبگان جامعه بود و یا اینکه می گویند در عید غدیر ۱۲۰ هزار انسان جمع شدن تا پیامبر(ص) بگوید علی دوست  من است این نوع اتفاقات در تاریخ اسلام تا امروز ادامه داشته است.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ خون بر شمشیر پیروز شد، اعراب جاهلیت قبل از واقعه عاشورا پیروزی خود را در گروه سلاح ،اسب و تعداد نیروهایی که داشتن قلمداد می‌کردند اما عاشورا خون بر شمشیر را پیروز و کاخ یزید را به لرزه در آورد و پایه های حکومت اموی را لرزاند.

جنایت آلمانی ها در دادن سلاح به صدام با ژست انسان دوستانه

نیکزاد تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی صدام علیه رزمندگان ما سلاح های شیمیایی استفاده کرد آلمانی‌ها ژست انسان دوستانه گرفتند که مجروحان جنگ را معالجه کند وقتی دیدن سلاح های شیمیایی که به صدام داده‌اند به خوبی عمل نکرده مخرب تر را در اختیار صدام قرار دادند تا علیه رزمندگان  و شهرهای ما استفاده شود این نیاز به تبیین و تاریخچه دارد تا آیندگان به خوبی قضاوت کند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر انقلاب فرمودند؛ اگر بنده رهبر جامعه نبودم قطعاً رئیس فضای مجازی می شدم و یا در جایی ناپلئون می گوید قدرت یک خبر به اندازه ۳۰ هزار نیروی نظامی تاثیر دارد.

نگاه خبرنگاران مطالبه حق و قانون باشد

نیکزاد گفت: خبرنگاران خبرهای موثق را کار کنند خبر را برای حق و مطالبه قانونی بیان کنید اگر نگاه شما به بالا رفتن تیراژ و بازدید ها در حوزه خبر باشد قطعاً موفق نخواهید بود و به مشکلات جامعه افزوده می شود. امروز مشاهده می کنم که بیشتر رسانه ها و مسئولین در حوزه اقتصاد اظهار نظر می کنند و کاملاً هم حق مردم است زندگی خوب و رفاه کامل داشته باشند اما تا فرهنگ یک جامعه درست نشود اقتصاد و سایر و مولفه ها درست نخواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر اقتصاد کشور قدرتمندترین اقتصاد دنیا شود اما فرهنگ درستی در حوزه اقتصاد و مصرف نداشته باشیم دوام نخواهد داشت.

نظارت و تقنین وظیفه ذاتی مجلس است

وظیفه مجلس کار قانونگذاری و نظارت است و فلسفه روی کار آمدن دولت های انقلابی برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها یی است که جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت حرکت میدهد .

نایب رییس قوه مقننه تصریح کرد:فاصله  بین مردم و مسئولین از بین برود بستر همکاری و اتحاد جامعه بیشتر شده لذا دولتی که غرب گرا باشد و دنیای غرب را کد خدای عالم بداند و یا از داخل ماشین به کارگران نگاه کنند باید ساقط شود، دولت آقای رئیسی در حال حاضر دولت استکبار ستیز، ولایت پذیر، پاکدست، اخلاق محور و بدون پرداختن به حاشیه سرعت و شتاب در اصلاح ساختار ها و حرکات عمرانی کار می کند.

بر اصول متفق باشیم و تنوع سلایق خوب است

نیکزاد افزود: مشکلات که از گذشته انباشت شده  باید آوار برداری  شود دولت باید مردم را با عزت تکریم کند نه اینکه وقتی که سیل می آید روی فرش بایستد تا با مردم صحبت کند. حمایت قانونی از اقدامات فرهنگی،قانون جمعیت، حمایت از داده ها و دانش بنیان و هر آنچه که بر معیشت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمران شهری و روستایی تاثیرگذار باشد ما از دولت برای پیشبرد آن حمایت خواهیم کرد.

وی بیان دشت: گاهی اتفاق می افتد که مجلس و دولت از یک جریان فکریست و هماهنگ در اداره کشور عمل می کنند این اتفاق در مجلس ششم و دولت اصلاحات و مجلس گذشته با دولت روحانی کاملا مشهود بود و از نظر تنوع سلایق و توازن هیچ ایرادی ندارد ما باید بر اصول متفق باشیم و در جهت پیشرفت کشور انتقادها و سلایق مختلف را بپذیریم.

با ۱۰هکتار زمین می توان ۴۰ پروژه عمرانی برای شهرک مهرگان انجام داد

نیکزاد با اشاره به مشکلات شهر مهرگان گفت: بنده چندین بار به قزوین سفر کردم و این کار در دوران وزارت اینجانب رقم خورد اگر ۱۰ هکتار زمین به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی و سایر نهاداای خدمات رسان قرار دهند می توانند با اجرای ۴۰ پروژه عمرانی در حوزه های مختلف مشکلات شهر مهرگان را برطرف نمایند برای شهرک مهرگان ما ۴ مصوبه از دولت گرفتیم و برای رفع مشکلات آن نیازمند پیگیری مسئولان استانی و نمایندگان می باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها